Virtuālais ceļojums tā angliskās izcelsmes dēļ Latvijas tīmekļa vietnēs līdzīgi kā mediju un pašu ceļojumu veidotāju aprindās tiek dēvēts dažādi:
Uzņēmuma potenciālajiem klientiem virtuālā tūre piedāvā iespēju „izdzīvot” pakalpojumu vai „izbaudīt” produktu.
Par piecām nozīmīgākajām virtuālo ceļojumu jeb tūru iezīmēm var uzskatīt:
Pēc Bright domām, virtuālā tūrē tiek uzsvērta produkta/pakalpojuma vērtības nozīme!
Virtuālā pieredze iespējama vairākos mediju veidos, taču vispopulārākā ir tīmekļa vidē veidota virtuālā tūre (web-based virtual tour), jo šajā vidē ir iespēja radīt dažādas priekšrocības un komunikācijas rīkus.
Kaut arī mediji parasti piedāvā tikai audio vai vizuālās iespējas, tiek strādāts arī pie tā, lai virtuālā realitāte spētu piedāvāt iespēju uztver ar visām cilvēka maņām, papildus redzei un dzirdei pievienojot arī spēju just/sataustīt, saost un izgaršot.
Interaktivitāte ir atkarīga no ātruma, amplitūdas un kartēšanas. Ātrumu raksturo atbildes reakcijas un mijiedarbības ātrums. Atbildes reakcija reālā laika ietvaros tiek vērtēta kā visvērtīgākā, jo tā nodrošina ātrāko mijiedarbības ātrumu un tūlītēju atbildes iespēju. Pazīstamākie piemēri varētu būt mobilie telefoni, kā arī čata iespējas globālajā tīmeklī.
Virtuālais ceļojums ir viens no interaktīvākajiem mobilo aplikāciju veidiem, ko pārspēj tikai 3D spēles un aktivitātes Second Life platformā. Virtuālais ceļojums lietotāja virtuālai pieredzei piedāvā audio un vizuālo informāciju, tiek izmantoti trīsdimensiju efekti, sinhronizācija, tas piedāvā rotācijas un tālummaiņas iespējas, kā arī iespēju novērot, kā arī atsevišķos gadījumos arī funkciju izmantošanu.
Noteikti ir jānodala tēls, kas veidojas informāciju iegūstot tradicionālā meklēšanas veidā no tēla, kas veidojas informāciju iegūstot caur virtuālās tūres pieredzi, jo krietni atšķiras lietotāja spēja izvērtēt attiecīgo vietu katrā no posmiem.
Lai panāktu realitātes sajūtu, attīstoties tehnoloģijām, pakāpeniski attīstījušās arī metodes kā savienojot attēlus radīt trīsdimensiju efektu, tādējādi ļaujot lietotājam redzēt attiecīgo objektu vai vidi pēc iespējas pietuvinātāku realitātei.
Panorāmas attēls tiek veidots izmantojot fotogrāfiju „savienošanu” jeb salīmēšanu, kas iespējams izmantojot trīs galvenās tehnikas:
Bright savā praksē par kvalitatīvāko ir atzinusi sfērisko foto savienošanu, ko arī izmanto veidojot virtuālās tūres.
Panorāmas attēliem tiks piesaistīta papildus informācija – saistošs konkrētās vietas apraksts, foto galerijas ar akcentētiem apkārtnes vai interjera elementiem, kā arī (ja tas palīdz pilnīgāk raksturot apskates objektu) audio un video fragmenti. Viss tūres saturs tiek pasniegts ar atbilstoša interfeisa (lietotāja saskarnes) palīdzību, kura noformējums tiek pielāgots prezentējamās vietas raksturam – izmantojot attiecīgas krāsas un toņus, grafiskus elementus, animācijas efektus un skaņu pavadījumu. Kopumā tas rada konkrētās vietas apmeklējumam raksturīgu gaisotni.
360° virtuālās tūres populārākās funkcijas:
Bet kā pārliecinājušies Bright profesionāļi, uz virtuālās tūres ir iespējams izvietot gandrīz jebko!
Lielu atzinību ir ieguvušas Bright veidotās gaisa foto (360 grādu foto, kas uzņemtas no gaisa un tādējādi sniedz fantastisku kopējo iespaidu).
Piemēram, viesu nama Rakari tūrē ir izmantotas gan zemes, gan gaisa panorāmas – https://www.bright.lv/360tures/rakaricamp/index.html.
Bright profesionāļi vēlas uzsvērt, ka noteikti ir jānodala tēls, kas veidojas informāciju iegūstot tradicionālā meklēšanas veidā no tēla, kas veidojas informāciju iegūstot caur virtuālās tūres pieredzi, jo krietni atšķiras lietotāja spēja izvērtēt attiecīgo vietu katrā no posmiem.
Rakstā izmantota informācija no B.Susejas maģistra darba pētījuma ‘Virtuālā ceļojuma izmantošana Latvijas tūristu mītņu tīmekļa vietnēs’. Vidzemes augstskola, 2011.