Warning: Undefined array key "image" in /home/bright/public_html/wp-content/plugins/qtranslate-xt-master/modules/wp-seo/wp-seo-front.php on line 173

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/bright/public_html/wp-content/plugins/qtranslate-xt-master/modules/wp-seo/wp-seo-front.php on line 173
BRIGHT - TOP 10 vārdi un to nozīme digitālajā mārketingā – skaidrojošās vārdnīcas 1. daļa
BRIGHT
lven

TOP 10 vārdi un to nozīme digitālajā mārketingā – skaidrojošās vārdnīcas 1. daļa

13. marts 2017.

Uz jautājumu, kurā no sociālajiem tīkliem, piemēram, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, YouTube utt. Tev ir konts? Atbilde var sanākt ļoti gara. Jo mūsdienās vieglāk pateikt, kur es neesmu, nekā, kur esmu :). Un uzņēmumiem tas, protams, nāk tikai par labu, jo sociālie tīkli ir kļuvuši par neatņemamu mārketinga komunikācijas kanālu, kurā sasniegt savu auditoriju. Neskatoties uz to, dažreiz šķiet, ka digitālā mārketinga veicēji runā svešvalodā. BRIGHT pieliek tam punktu, uzsākot skaidrojošās vārdnīcas seriālu. Lasiet šajā blogā 10 vārdus no Digitālās mārketinga vides ar īsu skaidrojumu.

Šoreiz sāksim ar Facebook vidē dzirdamākajiem un pēc BRIGHT domām – biežāk lietotākajiem vārdiem:

1. Ziņu fīds (angļu valodā news feed) ir ziņu plūsmas siena Facebook. Sociālā tīkla lietotājs var apskatīt paša personīgi veikto ierakstu “sienu” jeb plūsmu, kā arī aplūkot, kādas ziņas ir ievietojuši draugi vai interesējošie korporatīvie profili.

2. Posts (angļu valodā post) – tā ir ziņa, kas ir ievietota Facebook. Posts jeb ziņa var saturēt tikai tekstu vai tekstu kombinācijā ar foto, video, GIF un cita veida saturu. Posts var saturēt arī saiti uz cita veida saturu, piemēram, rakstu vai video.

3. Engeidžments (angļu valodā engagement) jeb iesaiste ir pēdējā laika populārākais atslēgvārds sociālo tīklu apkalpošanas lauciņā. Tas tādēļ, ka tieši iesaistes apmērs norāda uz sasniegtās mērķauditorijas patieso interesi par sociālajā tīklā ievietoto saturu. Teiksim tā – ja uzņēmums ir ieinteresēts investēt gudri, tad svarīgi ir skatīties, cik liela reakcija bijusi sasniegtajai auditorijai uz katru no ziņām, nevis to cik liels ir bijis rīčs.

Sociālo tīklu pārvaldīšanas rīka Social Bakers eksperti ir izveidojuši šādu formulu, engagement aprēķināšanai:Vidējais iesaistes apjoms Facebook = (vienas dienas “patīk” + komentāri + “share”) / (ar tās pašas dienas ziņu skaitu) / (aprēķinu veikšanas dienas lapas fanu skaitu) x 100.

Tomēr retais manuāli mēdz aprēķināt iesaistes rādītājus, ņemot vērā, ka sociālo tīklu platformas, kā arī satura pārvaldības rīki jau piedāvā gatavu statistikas sadaļu. Tajā var apskatīt ļoti detalizētus datus. Piemēram, vienas ziņas, nedēļas komunikācijas vai pat salīdzinoši ar konkurentiem ievietoto ziņu iesaistes apmēru, ko demonstrē procentos.

4. Like&Share – šo vārdu salikumu, šķiet, nav vērts latviskot, jo sociālo tīklu vidē tas ir kļuvis par neatņemamu satura sastāvdaļu un tulkojumā nozīmē: patīk un dalies. Īkšķis zem Facebook ziņām apzīmē “patīk”, taču jau vairāk nekā gadu Facebook lietotāji var paust arī virkni citu emociju sociālajā tīklā. Share jeb dalīties ar ziņu, nozīmē, ka ziņu, kas Tevi vai pārstāvēta profila īpašnieku ir uzrunājusi, ievieto uz savas vai citas “sienas”, vai arī padalās ar draugiem privātā vēstulē.

5. Rīčs (angļu valodā reach) apzīmē sasniegto auditoriju. Proti, cik unikālas reizes viens Facebook lietotājs ir redzējis ievietoto ziņu, liecina rīčs. Tā uzskata sociālo tīklu vadības programmas Sprout Social eksperti. Tātad sasniegtā auditorija ietver ne tikai lapas fanus, bet jebkuru Facebook lietotāju, kurš redzējis Jūsu ievietoto ziņu, apzināti meklējot biznesa profilu sociālajā tīklā, vai, piemēram, ierauga to draugu ievietoto ziņu plūsmā.

Ja sociālo tīklu pārvaldītājs nolemj ievietot reklāmu Facebook, tad potenciāli sasniedzamā auditorija ir viens no būtiskākajiem aspektiem, kas jāņem vērā, plānojot reklāmas budžetu. Proti, nav liela māksla apmaksāt ziņu vai banneri sociālajā tīklā, rūpīgi neizvērtējot uzņēmuma mērķauditoriju. Ir svarīgi atzīmēt vecuma, dzimuma, interešu un potenciālās ģeogrāfijas datus. Jo precīzāk izmeklēsiet auditoriju, jo ātrāk sasniegsiet mārketinga mērķus un finansiālos rezultātus.

6. Būsts (angļu valodā boost) ir apmaksāta ziņa (post) Facebook plūsmā. Ja uzņēmumam izveidots korporatīvais profils sociālajā tīklā un regulāri tiek ievietotas ziņas, tad ziņas lejas daļā ir redzams ieteikums apmaksāt ziņu (boost post). Būsta mērķis ir sasniegt pēc iespējas lielāku auditoriju. Apmaksātas ziņas no citām var atšķirt pēc gaiši pelēkas norādes – sponsored post jeb reklāma.

7. Iešedulēt (angļu valodā schedule) nozīmē – ieplānot ziņas. Šī ir kolosāla iespēja ievietot ziņas Facebook un noteikt laiku, kad ziņa parādās publiskai apskatei. Ja Tev ir skaidri zināms komunikācijas plāns, piemēram, vienai nedēļai, tad piektdienas vakarā vari visu saplānot sociālajā tīklā. Ieekonomēto laiku var veltīt statistikas apkopošanai un jauna plāna veidošanai, protams, neaizmirstot par komunikāciju ar faniem.

8. Koverfoto vai kovers (angļu valodā cover photo) – titulbilde Facebook augšdaļā, ko vari mainīt pēc nepieciešamības. BRIGHT iesaka ilustratīvo foto mainīt vismaz vienu reizi 2 mēnešos. Titulbilde ir izcila vieta, kur izcelt zīmola stāstu vai īpašos piedāvājumus. Ņemot vērā, ka web un mobilajā vidē Facebook titulbilde izskatās citādi, tad iesakām to optimizēt. Proti, datora skatā vēlamais titulbildes izmērs ir  820 x 312 pikseļi, savukārt mobilajā vidē 640 x 360 pikseļi. Tādēļ, veidojot koverfoto ir vērts izvēlēties buferzonu un izmantot tikai 560 pikseļus titulbildes centrā. Vērtīgu špikeri ar Facebook bilžu izmēriem var atrast portālā Social Media Today.

9. Komūnas menedžeris (angļu valodā community manager)  vai soc. tīklu admins (angļu valodā social media manager) – šī ir loma, kuru uzņemas digitālā mārketinga speciālists ar mērķi ievietot sociālajos tīklos ziņas un veikt dažādas aktivitātes, piemēram, ievietot konkursus vai aptaujas, kuru rezultātā sociālo tīklu konta sekotāju skaits un iesaiste pieaug.

10. Fanbeiss vai fani (angļu valodā fan base or fans), neskaitot to, ka šie ir katra komūnas menedžera un digitālā mārketinga speciālista darba augļi, tie ir cilvēki, kā arī korporatīvo lapu profili, kuri nolēmuši kļūt par lapas sekotājiem. Jo lielāks fanu skaits, kā arī, jo pastāvīgāk tas pieaug, jo vairāk tas liecina par interesi saturā, kas tiek komunicēts. Sociālo tīklu administrators vērtē, cik liela iesaiste ir bijusi no lapas fanu puses (engagement), cik no faniem un citiem Facebook lietotājiem ir izdevies sasniegt (reach), kā arī atzīmē, kāda veida saturs ir sasniedzis vislabākos rādītājus. Tas, lai kalpo par iedvesmu nākamajai ziņai, kura iesaistīs sekotājus atkal un atkal.

Lai gan šis blogs mums izdevies ļoti kolorīts un bagāts ar anglicismiem, paši jūtam, ka BRIGHT telpās gan darbinieki, gan klienti šos vārdus bieži izmanto.  Ļoti cienām latviešu valodu un no sirds to pielietojam, kur iespējams, aizvietojot svešvārdus. Taču darba dunā ir vienmēr labi zināt, ko nozīmē posts, rīčš un, kāds ir šodien engeidžments? Šī ir tikai neliela daļa no svešvārdiem, kuru pielietojumu vēlējāmies paskaidrot blogā. BRIGHT apsola vēl daudz un interesantus rakstus, par atslēgvārdiem no digitālā mārketinga pasaules.

Social Media Today

 

Atpakaļ
Facebook Twitter LinkedIn

Mūsu klienti

Ko saka mūsu klienti



Pieteikties jaunumiem

Saņem Bright piedāvājumus, jaunumus un ielūgumus uz gaišiem pasākumiem!


Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums