Faktoru, kas uzlabo mājaslapu meklētājprogrammu optimizāciju jeb SEO (Search Engine Optimization) ir daudz. Daži eksperti ir uzskaitījuši vairāk kā 200 padomus, kas jāievēro labākiem mājaslapas SEO rezultātiem. Par laimi, ne visi 200 SEO padomi ir vienlīdz vērtīgi vai pat aktuāli, un ne visi ir jāņem vērā vairumam mājaslapu.
Šajā rakstā uzskaitīti 4 faktori, kam ir ievērojama ietekme uz mājaslapas SEO.
Liekas nedaudz paredzami un pašsaprotami, bet bieži vien izstrādātāji pievērš par daudz uzmanības dizainam un funkcijām, saturu atstājot novārtā. Bet skaists dizains vien neveicinās mājaslapas popularitāti meklētājprogrammās.
Pēdējo gadu laikā, novērots, ka uz atslēgvārdiem balstīts satura apjoms samazinās, toties izplatās aktuāls saturs dabīgā valodā. Tehnoloģijām attīstoties, meklētājprogrammas arvien labāk atpazīst klientam aktuālākos rakstus un sniedz rezultātus vadoties pēc tā, nevis atslēgvārdiem. Tas gan nenozīmē, ka par atslēgvārdiem ir jāaizmirst – atslēgvārdu izveide palīdz strukturizēt mājaslapu, atslēgvārdu integrēšana mājaslapas struktūrā, saitēs un saturā vēl aizvien ir ieteicama prakse, taču atslēgvārdi nav vienīgais aspekts, kas nodrošinās Jūsu mājaslapai augstu SEO reitingu.
Aktuāls saturs ir visaptverošs saturs. Lūk, kā to radīt:
Tā kā semantiskā meklēšana sākusi aizstāt atslēgvārdu meklēšanu, saturs ir jāpielāgo – tam jākļūst vairāk orientētam uz cilvēkiem, nevis robotiem.
Nedrīkst aizmirst par satura garumu, kas bieži vien iet roku rokā ar kvalitāti – lai detalizēti izklāstītu kādu tēmu, nepieciešams vairāk teksta. Pētījumi atklāj, ka raksti, kas ir apmēram 2000 vārdu gari, visbiežāk iekļūst meklētāju top 10 rezultātos. Protams, tas nenozīmē, ka vajadzētu pārblīvēt saturu ar tukšiem vārdiem, kas neko neizsaka – kvalitāte tik un tā pārspēj kvantitāti.
Gan iekšējām, gan ārējām mājaslapas saitēm ir liela ietekme uz mājaslapas SEO. Vislabāk Jūsu SEO reitingu ietekmēs tas, ja saites uz Jūsu saturu tiks ievietotas citās uzticamās mājaslapās. Saprotams, Jums jādara tas pats, daloties ar citu aktuālu avotu saitēm.
Google meklētājprogramma kļuvusi labāka arī saišu atpazīšanā, atšķirot vērtīgās no nevērtīgajām. Jo vairāk saišu, jo augstāks Jūsu mājaslapas reitings; bet šīm saitēm jānāk no vairākiem uzticamiem domēniem.
Galvenais ir radīt tādu saturu, ko cilvēki vēlas redzēt. Tā iespējams panākt, ka citi industrijas eksperti lasīs un dalīsies ar saitēm uz jūsu mājaslapu.
Praktizējiet sava mājaslapas satura mārketingu:
Pirmais solis – radiet kvalitatīvu un uzticamu saturu.
Otrais solis – izplatiet šo saturu ar mārketinga metodēm.
Izklausās vienkārši, bet tā nav, jo atpakaļejošo saišu iegūšana ir sarežģīts un darbietilpīgs process, tāpēc tajā nāksies ieguldīt daudz pūļu; bet tas ir to vērts, un tas pozitīvi ietekmēs lapas SEO reitingu.
Mūsdienās viss ir jāpielāgo dažāda izmēra ekrānu un ierīču lietotājiem. Cilvēki izmanto mobilās ierīces, lai apmeklētu mājaslapas, veiktu pirkumus, lasītu e-pastus, kā arī izmantotu meklētājprogrammas informācijas atrašanai.
Ap 2016. gadu arī Google padarīja mobilo indeksēšanu par savu prioritāti. Tas nozīmē, ka šīs meklētājprogrammas indekss vispirms pārmeklēs mājaslapu mobilās versijas. Tātad, mobilā optimizācija ir neaprakstāmi svarīgs faktors, kas ietekmē mājaslapas reitingu meklēšanas rezultātos.
Lai uzlabotu šo faktoru, verificējiet Jūsu mājaslapas mobilo versiju meklētājprogrammās. Nodrošiniet, lai Jūsu mobilās mājaslapas struktūras iezīmes atbilstu oriģinālajai lapai, kā arī neaizmirstiet par to, cik svarīgi ir panākt, lai mājaslapas mobilā versija ielādētos pēc iespējas ātrāk.
Zem šī punkta ietilpst dažādi SEO ietekmējoši elementi, piemēram:
Mājaslapas optimizācijas nolūkos, ir ieteicams pāriet uz HTTPS šifrēšanu, jo mājaslapas, kas joprojām izmanto HTTP tiek uzskatītas par nedrošām.
Kas attiecas uz satura elementiem, mājaslapā vajadzētu izmantot vairāk virsrakstu tagus lapas pirmkodā. Piemēram, ir piefiksēts, ka lapas, kas regulāri izmanto H2 tagu, gūst manāmi labākus rezultātus meklētājprogrammās, salīdzinot ar tām, kas tos neizmanto.
Visām mājaslapas iekšlapām nepieciešams norādīt gan virsraksta, gan apraksta tagus. Šī informācija parādīsies lietotājiem meklētjprogrammās. Šai informācijai jābūt atbilstošai Jūsu mājaslapā publicētajam saturam, citādi var gadīties, ka, piemēram, meklētājā tiek atspoguļots meklētājprogrammas ģenerēts apraksts Jūsu ievadītā apraksta vietā.
Visbeidzot, likvidējiet visas starpreklāmas no Jūsu mājaslapas mobilās versijas. Ja izmantojat uznirstošās reklāmas, kas nosedz visu mājaslapas saturu, vai arī aizved uz pavisam citu lapu, Jūs ne vien nokaitināsiet klientu, bet varat arī saņemt “sodu” no noteiktām meklētājprogrammām, kas mēģina šāda veida saturu apspiest.
Faktori, kas ietekmē SEO ir daudzi un dažādi, tomēr tie pastāvīgi mainās, tāpēc ir svarīgi sekot līdzi SEO aktualitātēm. Labi piemēri šīm pārmaiņām ir semantikas prioratizēšana pār atslēgvārdiem, fokuss uz mobilajām ierīcēm un vispārēja ‘’kvalitāte pār kvantitāti’’ attieksme. Ievērojot SEO industrijas inovācijas un sekojot līdzi jaunumiem, Jūs būsiet pārāki par konkurentiem un Jūsu mājaslapa iegūs labāku reitingu meklētājprogrammās.