E-komercijas platformas izvēle nebūt nav vienkārša. Tā ir jāuztver nopietni, jo šī izvēle ietekmēs Jūsu turpmākās e-komercijas gaitas. Jādomā ilgtermiņā – vai piemērotāka būtu platforma ar noteiktiem ierobežojumiem un stabilu, nemainīgu plānu, vai arī ar plašām iespējām, kas ļautu pielāgoties uzņēmumam mainoties un augot? Vai vēlaties lai platformā ietilps itin viss – no satura veidošanas un vadības līdz mārketinga rīkiem, vai arī Jūs dotu priekšroku atsevišķu spraudņu un trešās puses aplikāciju integrācijai?
E-komercijas platformas ir ļoti atšķirīgas un daudzpusīgas, un pat eksperti nespēj vienoties, kura tieši ir objektīvi un universāli vislabākā. Tomēr pagaidām tirgu dominē piecas no tām – BigCommerce, Shopify, WooCommerce (kopā ar WordPress), Magento un Volusion.
Izstrādājot savu e-veikalu, būtiski ir apsvērt potenciālo e-komercijas platformu plusus, mīnusus, galvenās funkcijas un sniegtās iespējas. Kad tas ir paveikts, saskaņojiet šo informāciju ar sava e-veikala mērķiem, Jūsu zīmola būtību un uzņēmuma pieeju dažādiem procesiem un apstākļiem. Šis raksts ir radīts, lai palīdzētu pieņemt labi pārdomātus un informētus lēmumus par e-komercijas platformas izvēli.
Tātad, esam tikuši skaidrībā ar to, ka platforma ir jāizvēlas, nevis vadoties pēc tās popularitātes, bet gan pēc tās piemērotības Jūsu uzņēmuma būtībai un mērķiem. Labs veids, ar ko sākt aplūkot noteiktu e-komercijas risinājumu, ir: noteikt kāds ir šīs platformas veids. Kopumā, tās dalās piecās kategorijās:
Šo vairāk varētu raksturot kā metodi. Šai metodei ir nepieciešams web izstrādātāju komanda, kas izstrādās Jūsu risinājumu. Mūsdienās šāda pieeja ir reta; tomēr, to var pielietot, ja Jūsu uzņēmums pieder kādai ļoti īpašai nišai, kuras vajadzības komerciālās platformas nespēj piepildīt.
Jūs uzreiz samaksājat licences maksu (kas katru gadu jāatjauno) un Jūsu IT un izstrādātāju komandas veidos un pielāgos Jūsu e-komercijas risinājumu, balstoties uz šīs platformas.
Piemēri: Kentico, Hybris, Oracle Commerce un IBM Digital Commerce.
Līdzīga tradicionālajām platformām, bet tām nav jāiegādājas licence. Šis variants sevī ietver sākuma izstrādes, implementācijas, uzturēšanas, atjauninājumu, migrācijas un citas izmaksas.
Šāda veida platformu piemēri: Magento un WooCommerce (WooCommerce ir WordPress e-komercijas spraudnis)
Tā sevi dēvē tradicionālās un atvērtā pirmkoda platformas, ka iesaistījušās hostinga sistēmā.
Mākoņa platformu piemēri: Magento Enterprise Cloud, Salesforce Commerce un Volusion.
SaaS (Software as a Service) jeb programmatūra kā pakalpojums parasti tiek veidota uz viena koda bāzes. To raksturo noteiktas un nemainīgas ikmēneša izmaksas, kas sedz servera izmantošanu, uzturēšanu, drošību un atjauninājumus.
Lielisks piemērs šai kategorijai būtu strauji augošā SquareSpace platforma.
Šī klasifikācija atklāj e-komercijas platformu dažādību izstrādes veidu, izmaksu un iespēju ziņā – bet tas ir tikai sākums.
Apmaksas process ir e-veikala nozīmīgākā daļa. Uzsākot e-komercijas biznesu, Jūsu mājaslapā nāksies ieviest dažādas maksājumu iespējas – jo vairāk, jo labāk! Piedāvājot plašu maksājumu veidu klāstu, mazināsies risks zaudēt klientu vien tā dēļ, ka viņa maksājumu karte nav atbilstoša, vai tāpēc, ka viņš dod priekšroku maksājumu veikšanai ar PayPal, Apple Pay, vai ko citu.
Vērtīgi ir iekļaut maksājumu metodes, kas Jūsu e-veikalā ļautu veikt pēc iespējas ātrākus norēķinus par pirkumiem. Arvien vairāk klientu dod priekšroku ātrākām maksājumu metodēm, gribot izvairīties no atkārtotas kodu virkņu ievadīšanas un garu anketu aizpildīšanas. Tas nāk par labu arī e-veikalu īpašniekiem – jo mazāk laika klientam vajag, lai apmaksātu pirkumu, jo mazāk laika būs pārdomāt un izlemt to tomēr neveikt.
Mājaslapas apmeklētājiem jābūt iespējai tajā reģistrēties – tādā veidā, iespējams iegūt ne tikai e-pastus mārketinga nolūkiem, bet arī ļaut klientam saglabāt savus apmaksas metožu iestatījumus.
Atcerieties, ka tad kad runa ir par maksājumiem, galvenais ir drošība. Pārliecinieties, ka Jūsu mājaslapai ir SSL sertifikāts. Tā Jūs un Jūsu klienti varēs būt pārliecināti, ka apmeklētais e-veikals ir drošs un uzticams.
E-komercijas platformas, kas nodrošina lieliskas norēķinu iespējas ir BigCommerce, Magento, kā arī plašu piedāvājumu sniedz WooCommerce. BigCommerce piedāvā norēķināšanos vienā lapā un Apple Pay norēķinus. Tikmēr Magento pieder norēķinu karšu nozares atbilstībai, kas arī ir liels pluss un uzticamību veicinošs faktors. WooCommerce piedāvā pamata norēķinu iespējas, ko var papildināt, izvēlētos kādu no plašā WordPress/WooCommerce domāto spraudņu piedāvājuma.
Augsts reitings meklētājprogrammu rezultātos ievērojami vairos jebkura e-veikala panākumus.
Veiksmīgai mājaslapai e-komercijas pasaulē jāievēro šīs pamata lietas:
SEO ietekmē neskaitāmi faktori. Veiksmīgi un efektīvi optimizēta mājaslapa piesaistīs apmeklētājus gan Jūsu saturam, gan e-veikalam. Jūsu e-veikala SEO pozitīvi ietekmēs arī ērtas satura vadības sistēmas piesaiste, lai Jūsu e-veikalā paralēli produktu klāstam būtu arī informatīvas lapas, jaunumi par uzņēmumi u.c. informācija. Daļa e-komercijas platformu piedāvā integrāciju ar, piemēram, WordPress.
Tā tika pieminēta iepriekšējā punktā, un mēs to atkārtosim vēlreiz, jo tieši tik svarīgs ir šis solis, veiksmīga e-veikala eksistencei. Mobilā pielāgošana tiek apspriesta visur, kur tiek runāts par mājaslapu izstrādi, mārketingu, e-komerciju, SEO un tamlīdzīgām tēmām.
Mājaslapu saturam, mārketinga stratēģijām un e-veikalu pieejamībai jātiek pielāgotiem dažādām ierīcēm un dažādu izmēru ekrāniem pār kuriem valdnieks ir viedtālrunis. Tāpēc, izvēloties e-komercijas platformu, noteikti jāpievērš uzmanība šim faktoram.
Arvien vairāk cilvēku izmanto viedtālruņus pirkumu veikšanai internetā, kā dēļ ir jāgādā, lai šis process mobilo lietotājiem būtu ērts, vienkāršs un drošs.
Vairums e-komercijas uzņēmumu cer augt un attīstīties, kas ir pašsaprotami. Tomēr lieliem sapņiem nepieciešams risinājums, kas tos spētu realizēt.
Platformas mērogojamību nenosaka tikai tās spēja uzturēt augstu mājaslapas apmeklētāju plūsmu. Jūsu e-veikals būs Jūsu uzņēmuma centrmezgls, un platforma, kuru ir grūti mērogot, var nopietni palēnināt biznesa attīstību.
WooCommerce un citām līdzīgām platformām nepieciešami papildus paplašinājumi liela mēroga produktu inventāram. Ja biznesu sākat ar mazāku inventāru, kas strauji aug, vecie risinājumi ar laiku var kļūt neefektīvi.
E-komercijas risinājumā jāspēj integrēt noteiktus API, ko uzņēmumi izmanto, lai pārvaldītu liela mēroga implementācijas.
Piemēram, Magento ļauj izmantot paplašinājumus Salesforce integrācijai, kas ļauj vienkārši sinhronizēt datus no Magento e-veikala un Salesforce CRM (klientu attiecību pārvaldības) potenciālo klientu sarakstu, kontaktus, kontus, pasūtījumus un rēķinus.
Sākot izmantot kādu pakalpojumu, paļaujoties uz to savu ilgtermiņa mērķu īstenošanai, jābūt drošam, ka pakalpojums tiks nodrošināts pastāvīgi.
Diemžēl, reizēm mūs piemeklē nepatīkami pārsteigumi. Piemērs tādai situācijai ir Magento, kas nesen pārtrauca savu Magento Go pakalpojumu plānu. Tā rezultātā, lietotājiem nācās vai nu pamest viņu platformu, vai arī pieteikties citam plānam.
Lai noskaidrotu, cik platforma ir uzticama, vajadzēs veikt padziļinātu izpēti. Konsultējieties ar esošajiem vai bijušajiem klientiem, palasiet gadījumu izpētes materiālus, forumus un lietotāju atsauksmes. Saprotams, šāda apjoma izpēti veikt par visiem pakalpojuma sniedzējiem būtu laikietilpīgi un lieki – pievērsieties šim solim vien tad, kad atlases procesā esat nonācis pie diviem vai trīs daudzsološākajiem variantiem.
Tehnisko zināšanu un to pielietojuma prasības atšķiras e-komercijas platformu vidū. Bet pat tehnoloģiski vienkāršākās platformas var radīt apjukumu un nepieciešamību vērsties pēc palīdzības.
Pat ja Jums piemīt samērā labas pamatzināšanas par Jūsu izvēlēto platformu, tās visticamāk ir nesamērojamas ar e-komercijas risinājumu izstrādātājiem un ekspertiem. Tāpēc var būt vērtīgi apsvērt tādas e-komercijas platformās izvēli, kas nodrošina kvalitatīvu 24/7 klientu apkalpošanu. Galu galā, ja kaut kas noiet greizi digitālajā vidē, bieži vien labākais risinājums ir konsultēties ar savā jomā kompetentu cilvēku.
Izcils piemērs efektīvai un nepārtrauktai klientu apkalpošanai ir WooCommerce platforma, kuras tehniskais atbalsts tiek vispārīgi vērtēts ļoti augstu. WooCommerce un WordPress eksperti tās pārzina līdz pēdējam sīkumam un būs vienmēr gatavi sniegt vērtīgus padomus.
Mūsdienās patērētāji kļūst aizvien skeptiskāki attiecībā uz reklāmām un mārketingu, bet atvērtāki pret sev līdzīgi domājošo viedokļiem. Tāpēc, e-veikali, kas ļauj atstāt vērtējumus un atsauksmes par produktiem liekas uzticamāki un godīgāki.
Ja piekrītat šiem apgalvojumiem, mēs ieteiktu papētīt kuras e-komercijas platformas iekļauj vai nu iebūvētas klientu atsauksmju sistēmas, vai arī piedāvā trešo pušu integrācijas šāda veida sistēmai. Piemēram, WordPress šim mērķim piedāvā Customer Reviews for WooCommerce spraudni.
Nesen veikts pētījums atklāja, kas pozitīvas atsauksmes palielina uzticību uzņēmumam par 72 procentiem.
Nav viegli vienlaikus pārvaldīt eBay komersanta kontu un pašam savu e-veikalu. Nonākot tādā situācijā, kad viss liekas haotisks un grūti pārvaldāms, Jūsu e-komercijas platformai noderēs multi-kanālu tiešsaistes tirgus paplašinājums.
Piemēram, tāda veida paplašinājums ļautu veikt Amazon komersanta vadības paneļa integrāciju Jūsu e-komercijas platformā, kas sinhronizētu Jūsu e-veikalu ar Jūsu Amazon komersanta kontu. Tas arī sinhronizētu produktus Jūsu mājaslapā ar Jūsu Amazon produktiem – viss vienuviet!
Protams, veicot tik nopietnu un būtisku izvēli kā šī, ir jāapsver katra e-komercijas risinājuma izmaksas. Finansiālu apsvērumu dēļ, mazi uzņēmumi bieži dod priekšroku WooCommerce , jo tas ir bezmaksas WordPress e-komercijas spraudnis. Pat lielam uzņēmumam, kas spēj atļauties visdārgāko e-komercijas platformu (kas šobrīd ir BigCommerce) ir jāizvērtē, vai ilgtermiņā tās sniegtās iespējas atmaksāsies.
Dažas platformas izmanto standarta ikmēneša maksājumus, citas vienoto likmi, vēl citas ievāc maksu par katru darījumu. Ir arī platformas, kurās jāmaksā par aplikāciju abonementiem.
Šī informācija ir rūpīgi jāizpēta un tad jāizvērtē (pieturoties pie Jūsu budžeta) kopā ar pārējiem šajā rakstā minētajiem faktoriem. Apdomājiet cik daudz līdzekļu esat gatavs atdot sava e-veikala izveidei un attīstībai. Kā arī, neaizmirstiet par tādām ‘’neredzamajām izmaksām’’ kā uzturēšanas, atjaunināšanas, optimizēšanas, jaunu funkciju un uzlabojumu maksu.
Patērētāju uzvedība pastāvīgi mainās, tāpēc ir ieteicams gādāt par to, lai Jūsu e-veikals spētu adaptēties, augt un attīstīties.
Ir daudz individuālo faktoru, kas ietekmē uzņēmumu e-komercijas platformas izvēli – tie atšķirsies starp dažādiem biznesa modeļiem, mērķiem, budžeta un citiem faktoriem. Tomēr pastāv arī universāli vitālas lietas, kas nepieciešamas katram uzņēmumam (un būtu jānodrošina katrai platformai), kā piemēram, efektīvas SEO iespējas, mobilā saderība un platformas drošība.
Vairāki e-komercijas risinājumi pārāk koncentrējas uz ‘’virspusējiem’’ elementiem, kā piemēram UX un saturu; bet ir jāatceras arī par biznesa procesiem – klientu piesaisti un iniciatīvas veicināšanu. Tieši šie apsvērumi ļaus Jums saprast, vai konkrēta e-komercijas platforma spēs palīdzēt Jums sasniegt veselīgu ROI (peļņu no kapitāla ieguldījuma).