Kamēr Latvijas Pasts priecājas par pieaugošo atklātņu un paciņu skaitu, tikmēr digitālo pakalpojumu aģentūras izstrādā elegantus apsveikumus uzņēmumiem, kuri tos elektroniski sūta klientiem un partneriem gan e-pastos, gan WhatsApp un Facebook sarakstē. Tā ir lieliska ideja, ar estētisku un kustīgu, iespējams, pat skanīgu sveicienu kā iepriecināt tos, ar kuriem notikusi sadarbība.
Bright dalās ar dažiem elektronisko apsveikumu piemēriem, par kuriem klienti šogad izrādījuši vislielāko interesi.
Šādu variantu parasti izvēlas uzņēmumi, kuriem nepieciešams ātrs rezultāts un garantija, ka saņēmējs spēs apskatīt sveicienu. E-kartītes veidi var būt dažādi, piemēram, tā var būt fotogrāfija ar tekstu vai logo svētku noskaņās, zīmēts apsveikums ar grafiskiem elementiem vai, piemēram, Ziemassvētku laikā vizualizēts rūķis, ziemas pasaka, kā arī izrotāta eglīte. Gala rezultāts ir atkarīgs no klienta vēlmēm un iespējām – gan finansiālām, gan laika. Liela priekšrocība e-kartītei ir iespēja to ievietot arī e-pastu sistēmas sagatavē (piemēram, MailChimp) un bez tehniskiem sarežģījumiem nosūtīt lielam apjomam saņēmēju.
Lūk, daži piemēri:
E-kartītes gadījumā jāpiemin arī attēlu (cinemagraph) GIF. Vienkāršiem vārdiem sakot, tas ir attēls, kurā ir vismaz viens kustīgs elements. Arī šāda veida attēls ar “rozīnīti” ir brīnišķa ideja apsveikumam. Varētu pat teikt, ka šis variants spēj noturēt auditorijas uzmanību pietiekami ilgi, lai ieguldītais darbs nebūtu velts.
Lūk, piemērs:
Noteikti esat dzirdējuši par papildināto vai paplašināto realitāti, kuru ļoti brīnišķīgi var izmantot arī digitālos apsveikumos. Visi taču atceras Pokemon Go meklēšanas drudzi! Iedomājieties vien, ka sagatavojat klientiem risinājumu, ar kuru palīdzību viņi atrod mazas dāvaniņas savā ierastajā vidē.
Vai, piemēram, atverot jūsu atsūtīto saiti mobilajā ierīcē, ekrānā pēkšņi parādās vīrs un uzsauc – HO – HO – HO! Ja esat nobriedis papildinātās realitātes sveicienam, tad der zināt, ka saņēmējam jābūt pieejamai viedierīcei (mobilajam tālrunim vai planšetdatoram u.c.), lai sagatavoto saturu būtu iespējams apskatīt.
Lūk, piemērs vizualizācijai:
Augmented Reality Calendar from We Are Royale on Vimeo.
Stop motion ir animācijas paņēmiens, ko izmanto, lai videoklipiem pievienotu neparastu vizuālo efektu. Video bibliotēkā YouTube atradīsiet tūkstošiem stop motion video gan amatieru veidotus, gan tādus, ko pasaulei sagatavojuši starptautiski uzņēmumi, piemēram, CocaCola (A Bottle Love story) vai FK Films (Lego stop Motion Story) u.c. Atgriežoties pie Latvijas uzņēmumiem, kuri vēlas saviem klientiem nosūtīt interesantu apsveikumu ar savas produkcijas iesaisti – grūti ir iedomāties labāku variantu par Stop motion video. Šajā formātā fantāzijas lidojumam robežu nav.
Ieskats dažos piemēros:
Sherbet Christmas Card 2010 from joseph Pelling on Vimeo.
Merry Christmas from Vera van Wolferen on Vimeo.
STOP MOTION – CHRISTMAS MANDALA from xanthe berkeley on Vimeo.
Nevelti ik gadu tiek runāts par video satura popularitātes pieaugumu – nospiediet pogu un skatieties aizraujošu stāstu. Video klips, kā sveiciens no uzņēmuma, ir gaumīgs variants tad, ja ir zināms stāsts, ko klients vēlas nodot savai auditorijai vai glīti noformētas svētku emocijas. Tas var būs stāsts par vērtībām, kas ietverts uzņēmuma vadības uzrunā, kolektīva dziesma, notikumu apskats vai jebkas cits. Izmaksas šādam video projektam no samērīgam var izaugt līdz augstām, pakārtojoties klienta gaidām, kas ietver vietu, darba stundas, rekvizītus, izmantotās tehnikas apjomu un arī apgaismojumu. Taču der atcerēties, ka kvalitāte atmaksājas – gaumīgs un saturīgs video iekaro cilvēku sirdis vienmēr.
Sadaļā par video klipiem jāpiemin arīdzan animācija, kas būtībā nozīmē, ka stāsts tiek zīmēts jeb animēts un reāli personāži te nepiedalās, varbūt vienīgi ierunā tekstu animācijai. Bright pieredzē animācijas tapušas dažādiem mērķiem, piemēram, izskaidrojošām, izglītojošām kampaņām, atraktīvām reklāmām un arī sirsnīgiem sveicieniem uzņēmumu jubilejās vai svētku gadskārtās. Animācija ir izcils variants, lai radošā veidā sagatavotu sveicienu, kādu nofilmēt nemaz nevar.
Ieskatam:
Christmas Greetings from Hasmik Mkhchyan on Vimeo.
Christmas Greeting Logo Animation from Renderforest on Vimeo.
Kad vadības komanda saprot, cik liela loma ir mērķauditorijas iesaistei, tad spēle ir viens no labākajiem variantiem kā sveikt svētkos savus klientus un partnerus. Spēles izmaksas atkarīgas no risinājuma sarežģītības pakāpes un sagaidāmā rezultāta. Bright parasti klientam piedāvā vairākus spēles scenārijus un vienojas par sagaidāmajiem rezultātiem. Piemēram, ja spēle ir paredzēta kādas konditorejas auditorijai, tad veiksmīgas spēles rezultātā cilvēks var dabūt Vēja kūku bez maksas. Lai saldi svētki! Spēles pozitīvais aspekts ir iespēja uzkrāt statistiku par auditorijas darbībām un iegūtajiem rezultātiem, kas ļauj nākamajā reizē sagatavot vēl labāku risinājumu.
Lai jūsu sagatavotais apsveikums priecē sirdi jums pašiem un saņēmējiem, bet kādā brīvā brīdī, lai izdodas atrast laiku uzrakstīt atklātni vistuvākajiem!
Vēlam jums gaišu šo svētku laiku un vēl laimīgāku 2021. gadu!