Tendences ir dizaina virzieni, kuri konkrētā laika periodā iegūst aktualitāti, neatkarīgi no tā vai dizaina pasaulē ienāk pirmoreiz vai atkārtoti. Tendences vajadzētu uztvert kā iedvesmas virzienus, kuriem sekot vai ignorēt. Par cik pievilcīgi vizuālie materiāli ir viens no galvenajiem veidiem kā izcelties, tad esam apkopojuši tendenču sarakstu 2022. gadam.
Šī ir jauna tendence, kas aizsākās 2021. gadā. Tās mērķis ir aptvert cilvēkus no dažādām dzīves jomām neatkarīgi no dzimuma, rases vai orientācijas. Kāpēc šī tendence ir tik svarīga? Pēdējo gadu laikā ir pievērsta uzmanība cilvēku nevienlīdzības jautājumam, ar ko saskaras virkne cilvēku grupas. Grafiskajos dizainos ir jācenšas panākt, lai pēc iespējas vairāk tiktu pārstāvēti dažādi cilvēki un arī sasniegti mērķi – izcelt dažādas kultūras, ādas krāsas un uzskatus.
Kustība Black Lives Matter ir izraisījusi interesi par sociālo aizspriedumu pārskatīšanu visā pasaulē. Arī šobrīd šī kustība turpina iedvesmot aizvien vairāk cilvēkus, tai skaitā – grafiskos dizainerus. Tas ir redzams daudzveidībā, kas ir pārstāvēta mūsdienu dizainos, kas orientēti uz pozitīvām pārmaiņām ar ilustrāciju un fotogrāfiju palīdzību.
Fontiem ir izšķiroša nozīme grafiskā dizaina pasaulē. Sans serif fontu izmantošana nav zaudējusi savu popularitāti kopš 2016. gada, taču 2021. gadā bija novērojama krasa pāreja uz serif fontiem. 2022. gadā novērosim atgriešanos pie tradicionālākām un klasiskākām opcijām, piemēram, serif un script fontiem.
Serif fonti, lai cik seni tie būtu, tomēr izraisa nostalģijas sajūtu un izstaro eleganci katrā vārdā. Tie piešķir zīmolam uzticamāku, autentiskāku tēlu un palīdz radīt stabilitātes sajūtu. Serif fonti ieteicami izmantošanai gan sociālajos tīklos, gan blogos, gan uzmanību piesaistošās landing lapās.
Ik gadu mainās ne tikai fontu stili, bet arī izmēri. Lielo burtveidolu izmantošana vienubrīd šķietami izzuda, bet tagad atkal gūst popularitāti dizaineru vidū. 2022. gadā vizuālajos materiālos lielo fontu izmēru izmantošana būs iecienīta un bieži sastopama prakse. Tas zināmā mērā būs izšķiroši, lai piesaistītu uzmanību piepildītajā digitālajā pasaulē. Liels fonta izmērs palīdzēs izcelties starp konkurentiem, uzrunājot vienu un to pašu mērķauditoriju, turklāt tas ir veids, kā piešķirt savam dizainam raksturu. Lielu, pamanāmu tekstu ir viegli ieviest teju jebkurā projektā, tostarp logotipos, mājaslapās un pat drukātajos materiālos.
Aizvadītajā gadā dizaineri ir paveikuši milzu darbu, un šobrīd var teikt, ka jēdziens “minimālisms” ir pilnībā mainījies. Mūsdienās dominē jaunais minimālisms, proti, divu dizainu apvienojums, izmantojot tikai pašas svarīgākās, sajūtu iznesošās komponentes. Globālie giganti, piemēram, Apple, savos mārketinga materiālos jau ir ieviesuši neitrālas un pieklusinātas (muted) krāsu paletes. Ir pagājusi spilgto un drosmīgo krāsu ēra, un aizvien vairāk cilvēku dod priekšroku pieklusinātām krāsām. Taču tas nenozīmē, ka krāsu palešu klāsts mūsdienu dizaineriem būtu kļuvis par šķērsli. Tie rada skaistas izsmalcināta dizaina kombinācijas, apvienojot tradicionālo un jauno minimālismu. Radošums, atteikšanās no nevajadzīgiem elementiem, vienlaikus papildu uzmanības pievēršana krāsām un vizuālajiem efektiem, ir kļuvušas par priekšrocībām, ko aktīvi izmanto slaveni zīmoli.
Iedomājieties populārākos mūsdienu logotipus. Kas viņiem ir kopīgs? Iespējams, ka ikonā vai burtveidolā atradīsiet ģeometriskas formas. Ģeometriskās formas un ilustratīvie stili ir saglabājuši savu aktualitāti. Kāpēc šī tendence ir tik populāra? Pirmkārt, tā ir vizuāli pievilcīga. Otrkārt, ģeometriskās formas ir “tīras”, vienkāršas un pievilcīgas, tādēļ lieliski piemērotas logotipiem un zīmola veidošanai.
Arī turpmāk redzēsiet, ka dizaineri izmanto šādas formas savos darbos, aizstājot abstraktās, kas agrāk dominēja grafiskajā dizainā. Ģeometriskās formas var apvienot ar jebkuru attēlu, izveidojot unikālu, neparastu detaļu saspēli.
2021. gadā ģeometrisko formu izmantošana bija viena no lielākajām sociālo mediju dizaina tendencēm. Paredzams, ka 2022. gadā tas turpināsies. Galu galā, patterni ir galvenā grafiskā dizaina sastāvdaļa, kas palīdzēs padarīt fonu interesantāku. Tāpat patterni palīdz piešķirt jūsu sociālo mediju dizainam zināmu konsekvenci un struktūru, īpaši apvienojumā ar ģeometriskām formām.
Mēs redzēsim krāsainas ikonas un ilustrācijas kā veidu, kas grafiskajiem dizainiem un attēliem piešķirs raksturu. Šādi vizuālie materiāli ir neticami daudzpusīgi. Tos var izmantot gan digitālajām, gan drukas vajadzībām, un tie vienmēr izcelsies uz citu vizuāļu fona.
Turklāt krāsainas ikonu un ilustrāciju izmantošana ir lielisks veids kā pievienot jūsu dizainam jautrību un īpatnību, kas mūsdienās ir ļoti svarīgi. 2022. būs faktūru gads, ko veidos punktēti raksti un plānas līnijas.
Dizaineri meklē veidus, kā radoši izpausties un var likt saviem dizainiem izcelties jau tā piepildītajā interneta vidē (un ne tikai) – šeit zīmoliem talkā nāk custom made fotogrāfijas un ilustrācijas. Tas ir lielisks veids, kā piešķirt jūsu dizainam personisku pieskārienu, tādējādi izceļot jūsu zīmola unikālo identitāti. Turklāt ar roku zīmēti dizaini piesaista uzmanību tieši iepriekšminētās unikalitātes un personiskuma dēļ. Vienīgais mīnuss ir augstās izstrādes izmaksas, jo tas ir laikietilpīgs process.
Agrāk datu vizualizācijas mēdza būt “sausas” un garlaicīgas. To galvenā funkcija bija sniegt informāciju skaidri un kodolīgi. Tomēr 2022. gadā mēs redzēsim, ka priekšplānā izvirzīsies atraktīvākas datu vizualizācijas. Kāpēc tā? Jo visi vēlas redzēt arī datus jaunā un interesantā veidolā. Šie vizuālie materiāli ir paredzēti, lai izklaidētu un informētu pat tad, ja tās pamatā ir tradicionālas datu vizualizācijas. Šī atraktīvā datu attēlošanas dažādība ir saistīta ar mēmu veidošanu.
Pozitīvs rezultāts tiek sasniegts, ja lietotājs ātri nonāk līdz secinājumam, pie kura autors cenšas virzīt ar attēla palīdzību. Ņemot vērā lielo datu apjomu, ar ko cilvēkiem jāsaskaras ikdienā, lietotājiem draudzīgi attēli ir ļoti svarīgi, jo tie notur uzmanību. Atcerieties, ka sarežģīta informācija nereti tiek ignorēta, jo lietotāji, cenšas ietaupīt savu laiku uz sķietami sarežģīta vai nepievilcīga satura rēķina.
Viena no pēdējo gadu populārākajām zīmola identitātes tendencēm ir dabas tēlu izmantošana dizainā. To var redzēt it visā, sākot ar produkta iepakojumu, līdz pat mājaslapas dizainam. Tas ir veids, kā bieži vien trauksmainajai ikdienai pievienot dabas skaistumu un mieru. Turklāt dabas attēli bieži tiek saistīti ar pozitīvām emocijām, piemēram, laimi un prieku, kas var palīdzēt radīt pozitīvu asociāciju ar jūsu zīmolu.
3D dizaina tendence joprojām turpinās, attīstās un turpina nostiprināties. Dizaineriem šī tendence piedāvā neierobežotas iespējas; tas dod vietu visam, ko vien varat iztēloties, sākot ar hiperreālistiskiem 3D vizuālajiem attēliem, kas izjauc robežu starp digitālo un fizisko, līdz pat ļoti radošiem salikumiem ar 2D un papīra izgriezuma elementiem. 2022. gadā būs novērojama lieliska 2D un 3D saspēle, kas sniegs labāko no abām pasaulēm.
Šī tendence ir ļoti pielāgojama dažādiem formātiem, sākot ar ilustrācijām un animācijām, un beidzot ar tīmekļa dizainu un tipogrāfiju. Šī tendence būs īpaši aktuāla lietotņu dizainā.
Zīmola mēmes ir tendence, kas turpina piesaistīt auditorijas uzmanību sociālajos medijos, 2022. gadā turpinot augt popularitātē. Mēmes ir lielisks veids, kā parādīt savu humora izjūtu un personību. Mēmes ir tik populāras, jo ir viegli saprotamas, un ļauj zīmoliem izveidot tūlītēju saikni ar savu auditoriju personiskākā līmenī.
Rezumējot, grafiskā dizaina tendences 2022. gadā sasaucas ar mūsu centieniem grūtos laikos atrast jēgu, prieku un atlaist to, kas mūs kavē un/vai traucē attīstībā. Dizaineri no visas pasaules veidos burvīgus dizainus ar krāsām, kustībām, nevainojamām nepilnībām un futūrismu. Šis gads noteikti būs piesātināts ar lielu dažādību dizainos.