E-komercijas biznesa uzturēšana ikvienam e-veikala īpašniekam dienu no dienas prasa virkni izaicinājumus un, jo īpaši izpārdošanas kampaņu laikā kā Melnā piektdiena un Kiber-pirmdiena.
Pagājušais gads e-komercijas tirgū bija rekordgads, kas, protams, izskaidrojams arī ar Covid-19 pandēmijas rezultātā radītām tendencēm.
Daži interesanti statistikas dati no CNBC par pagājušā gada tendencēm:
Pēc Melnās piektdienas panākumiem sāka parādīties vairāk svētku izpārdošanu, tai skaitā arī Kiber pirmdiena. Abas šīs izpārdošanas uzskata par līdzīgām, taču ne visi cilvēki zina šo kampaņu atšķirības.
Melnā piektdiena tradicionāli iekrīt piektdienā tūlīt pēc Pateicības dienas, kas oficiāli iezīmē svētku iepirkšanās sezonas sākumu.
Melnā piektdiena sākotnēji tika organizēta, tikai kā iepirkšanās fiziskajā vidē, kur varēja piedalīties ikviens mazumtirgotājs, piedāvājot iespaidīgas atlaides un pircēji steidza tās izmantot.
Savukārt Kiber-pirmdiena galvenokārt notiek tikai tiešsaistē. Tā tika izveidota 2005. gadā, lai palīdzētu mazākiem mazumtirgotājiem konkurēt ar lieliem uzņēmumiem, kas piešķir atlaides Melnajā piektdienā. Kiber-pirmdiena iekrīt pirmdienā tūlīt pēc Pateicības dienas.
Lai uzņēmumi, kas darbojās e-komercijā spētu sagatavoties šai “trakajai” tiešsaistes iepirkšanās dienai un gūtu vēl lielākus pārdošanas rādītājus, esam sagatavojuši ieteikumus, kā sagatavot savu e-veikalu šīm izpārdošanas dienām.
Jau iepriekš segmentējiet preču sarakstu un atlasiet tās preces, kuras klienti jau reiz ir iegādājušies vai apskatījuši. Piešķirot, piemēram, 30% atlaidi visām e-veikala precēm klientos neradīs sajūtu, ka tas ir kas īpašs.
Daži piemēri, kas jūsu e-veikala pircējam ļaus justies īpašam:
Svarīgi ir informēt klientu par tuvojošos izpārdošanu jau vismaz nedēļu pirms kampaņas sākšanās, nosūtot viņiem e-pastu par izpārdošanu. Tas rosinās “apetīti” un ļaus potenciālajiem un esošajiem klientiem laicīgi plānot pirkumus.
Iepērkoties tiešsaistē, klientiem ir nepieciešama tāda pati pieredze un sajūta kā iepērkoties fiziskā veikalā. E-veikala ielādes laiks, precīza produktu pieejamība un cenu informācija, kā arī nevainojama norēķināšanās pieredze ir tikai dažas no lietām, ko klienti sagaida, plānojot iepirkšanos tiešsaistē. Veiksmīga lietotāju pieredze ir kļuvusi kā nepieciešamība ikvienam e-veikalam.
Mājaslapas ielādes laiks vistiešāk ietekmē “atlēcienu līmeni” (Bounce rate), jeb to vai apmeklētājs pametīs jūsu mājaslapu vai e-veikalu. Ņemot vērā, ka interneta lietotāji kļūst arvien nepacietīgāki, ir svarīgi, ka jūsu e-veikalam ir nevainojams ielādes laiks.
Tiklīdz lapas ielādes laiks pārsniedz 3 sekundes, atlēcienu līmenis pieaug līdz 38%.
Ir svarīgi pārbaudīt, vai mājaslapa atbilst visām ielādes optimizācijas vadlīnijām, jo īpaši attiecībā uz attēlu izmēru.
Piedāvājot klientiem pilnībā digitālu maksājumu iespēju klāstu (maksājumu kartes, PayPal, Apple Pay, Google Pay utt.) jūs veidosiet klientam izvēles iespējas. Papildus plašajām maksājumu sistēmām ir svarīgi piedāvāt arī dažādas priekšrocības, piemēram, naudas atmaksas politiku (preces atgriešanu) un preču iegādi uz pēcapmaksu.
Arī pirkuma soļi ir jāuztver kā daļa no iepirkšanās procesa. Tāpēc norēķināšanās pieredzei ir liela nozīme, runājot par digitālajiem maksājumiem. Tā ir vissvarīgākā tiešsaistes pirkšanas procesa daļa, un šīs plūsmas pilnveidošana garantē zemāku groza pamešanas līmeni. Pircējam, piemēram, ir svarīgi vai viņš preci var nopirkt ar 3 vienkāršiem soļiem vai tam ir daudz vairāk soļu un daudzi informācijas aizpildāmie lauki.
Ņemot vērā Covid-19 apstākļus piegāde uz mājām un pakomātiem ir populārāka kā nekad agrāk. Arvien vairāk cilvēku izvēlas sūtījumu piegādāt tieši līdz viņu durvīm, kā arī preces izņemšanu no pakomātiem.
Populārāks ir arī kļuvis “Nopērc un izņem” (“Click and Collect”) serviss. Šī ir lieliska iespēja mazumtirgotājiem, kuriem ir gan fizisks veikals, gan tiešsaistes veikals. Klienti var viegli veikt pasūtījumus tiešsaistē, lai pēc dažām stundām varētu izņemt paku jau fiziski veikalā.
Tiek prognozēts, ka līdz 2021. gada beigām mobilās ierīces veidos gandrīz 73% no kopējā e-komercijas pārdošanas apjoma pasaulē.
Tātad viens ir skaidrs, ka jūsu e-komercijas veikalam ir jādarbojas gan viedtālruņos, gan planšetdatoros, un tāpēc tam ir jābūt mobilajām ierīcēm draudzīgam.
Pēdējo gadu laikā mobilās lietotnes ir kļuvušas populāras un tās ir devušas lieliskus rezultātus. E-veikaliem ar mobilo lietotni ir lielākas priekšrocības salīdzinājumā ar uzņēmumiem, kuriem tādas nav.
Mobilās lietotnes konvertē par 157% vairāk nekā mobilā tīmekļa sesija. Ja jūsu e-veikalam tomēr nav atsevišķa lietotne, ir svarīgi, lai jūsu vietne būtu optimizēta mobilajām ierīcēm un planšetdatoriem.
Lielu popularitāti pēdējos gados ir radījuši mobilie maki (Mobile Wallets) kā Apple Pay, Android Pay un PayPal. Tie ir droši maksājumu veidi, ar ko lietotāji var norēķināties, iepērkoties no mobilajām lietotnēm, bet jāsaka gan, ka Latvijā tiem nav augsta popularitāte.
Mobilais maks ir virtuālā maka veids, kurā tiek glabāti maksājumu karšu dati. Tam var piekļūt, izmantojot mobilajā ierīcē instalētu lietotni. Mobilie maki ļauj lietotājiem veikt maksājumus veikalā, neņemot līdzi fizisku maku vai padarot pirkumus tiešsaistē droši un vienkārši.
Mobilās ierīces ir kļuvušas par populārāko veidu no kā sākt preču meklēšanu un to iegādi.
Pēc Simicart datiem:
Tiešsaistes pircēji pirms pirkuma veikšanas veic izpēti, apkopojot informāciju par preci, kuru viņi vēlas iegādāties. Lietotāju pieredze, produktu atsauksmju un vērtējumu lasīšana ir daļa no pirkuma lēmuma.
Vai jūs zinājāt, ka:- 88% pircēju uzticas tiešsaistes atsauksmēm tikpat ļoti kā personīgiem ieteikumiem;
Influenceri vai digitālā satura veidotāji var uzlabot jūsu zīmolu, palielināt pārdošanas apjomus un sasniegt īsto mērķauditoriju.
Influenceru mārketings ir efektīvs instruments tiem, kas vēlas palielināt ieguvumu no reklāmas. Influenceriem ir ieteicams piešķirt unikālas saites un atlaižu kodus piedāvājumiem. Tādā veidā jūs varat viegli izmērīt, cik daudz ir pārdots, pateicoties konkrētajam influencerim.
E-komercijas apvienošana ar sociālajiem medijiem ir ļoti spēcīga kombinācija. Tā ļauj klientiem atrast un iegādāties preci vispirms to apskatot sociālo mediju platformā un tālāk jau veikt iegādi e-veikalā.
Sociālo mediju komerciju nodrošina tādas platformas kā Instagram, Facebook, Pinterest TikTok u.c.
Izmantojot pircēju personalizācijas iespējas, ir iespējams klientiem nosūtīt atbilstošākus e-pasta ieteikumus par precēm, kas tiem varētu interesēt.
Pamatojoties uz katra lietotāja individuālo uzvedību, piemēram, produktiem, kurus viņš ir skatījis vai iegādājies ir iespējams par tiem atgādināt ar personalizētu e-pastu nosūtīšanu.
Tērzēšanas jeb tiešsaistes komunikācijas rīki ir noderīgi instrumenti, kas ļauj klientam uzdot ikvienu interesējošu jautājumu.
E-komercijā aktuāli var būt jautājumi par piegādēm, pasūtījuma statusu vai pat preču ieteikumiem.
Vēl viena tērzēšanas rīku izmantošanas priekšrocība e-komercijā ir funkcionalitāte, kas atgādina klientiem par nepabeigtiem pasūtījumiem. Daži klienti tīšām nepamet savus iepirkuma grozus, taču, ja tas notiek, tērzēšanas robots ir labs veids, kā informēt par iepirkumu groza statusu un palīdzēt pabeigt pirkumu.
Melnā piektdiena izraisa milzīgu interesi no pircējiem, kuri meklē piedāvājumus jau pirms pašu kampaņu sākšanās, tādēļ ir būtiski radīt saturu jau savlaicīgi.
Ir svarīgi arī veidot pareizos terminus un labākos SEO atslēgvārdus, ko izmantot. Labākais veids, kā to izdarīt, ir izmantot tādus rīkus kā Google Trends, SEMRush un citas SEO specializētas vietnes.
Novēlam sagatavot pircējiem uzmanību piesaistošus un tīkamus piedāvājumus, gatavojoties Melnajai piektdienai un Kiber-pirmdienai.
Izmantotie avoti: