BRIGHT
lven

Šablona un individuāli veidota mājaslapa – ko izvēlēties?

4. Augusts 2016.

Šablona un individuāli veidota mājaslapa – ko izvēlēties?

Domājot par esošas mājas lapas funkcionalitātes un izskata uzlabojumiem vai pilnīgi jaunas vietnes veidošanu, nereti rodas jautājums – izvelēties internetā pieejamos šablonus vai veidot mājas lapu individuāli pielāgotu biznesa prasībām. Šo dilemmu var atrisināt, ja rod skaidrību, ko klients varēs atrast jūsu mājas lapā? Digitālo risinājumu aģentūra BRIGHT šādus jautājumus risina bieži un dalās ar tipiskākajām situācijām, kurās nonāk mājas lapu kārotāji.

BRIGHT projektu vadītājiem ir nācies dzirdēt izplatītu mītu, ka skaistas mājas lapas ir dārgas. Patiesībā mājas lapas izmaksas veido vairākas komponentes, tai skaitā arī dizaina izstrāde. Taču nedrīkst aizmirst funkcionalitāti, administrācijas paneļa īpatnības, ievietotā satura veidu, apjomu un vēl desmitiem faktoru, kas veido gala izmaksas. Tieši tāpēc ir svētīgi jau paša projekta sākumā tikt skaidrībā ar jautājumu – kādus mērķus ar mājas lapu ir plānots sasniegt.

Atšķirība starp šablonu un individuāli veidotu mājaslapu
Mājas lapas šablons ir gatavs dizains un satura administrācijas rīks (angļu valodā – content management system jeb CMS) vienuviet, kas ir pieejams bez maksas vai par samaksu dažādās interneta vietnēs. Savukārt mājas lapas dizains, kas ir dizainera autordarbs tiek veidots, pamatojoties uz klienta vajadzībām, gaidām, kā arī stingri pieturoties pie zīmola stāsta. Tam seko programmētāja darbs, kura rezultātā tiek aktivizēta mājas lapā paredzētā funkcionalitāte. Arī šabloni satur iespēju tos pielāgot noteiktām vajadzībām, piemēram, mainīt krāsas, informācijas izkārtojumu, veidot lapas navigāciju un noskaņu pēc iespējas tuvāk pasūtītāja vajadzībām, tomēr rāmis jeb šablons paliek nemainīgs.

Lai uzzinātu, kāda veida mājas lapa būtu piemērotāka Tev, BRIGHT ierosina apskatīt trīs ļoti bieži sastaipāmas situācijas, kurās visticamāk varēsi saskatīt līdzības ar savu mājas lapas vīziju.

Situācija Nr.1: Mājas lapā liksim tikai kontaktinformāciju un vēl mazliet
Nelielu uzņēmumu vadītāji vai biznesa iesācēji visbiežāk nolemj, ka nepieciešama mājas lapa, kurā ir atspoguļota pati būtiskākā informācija. Šādos gadījumos nav plānota interneta komercija vai jaunas auditorijas piesaistīšana. BRIGHT projektu vadītāji iesaka izvērtēt esošu dizaina šablonu izmantošanu, tāda veidā, ietaupot līdzekļus un radot iespēju atrast sevi internetā.

BRIGHT bloga raksts

Situācija Nr.2: Vēlamies parādīt, ka esam labākie
Šajā situācijā mājas lapas iniciatīvas komanda jau skaidri apzinās, kāds ir interneta vietnes biznesa mērķis, kādai auditorijai tā ir paredzēta un galvenais, ko katrs apmeklētājs varēs šajā lapā atrast. Tas nozīmē, ka šādas mājas lapas izstrāde neaprobežojas vien ar glītu dizainu, bet gan satur virkni uzdevumu, kurus izpilda gan mājas lapas veidotāji, gan paša uzņēmumu komanda. Piemēram, tiek izrunāts zīmola stāsts un vērtības, biznesa mērķi un mājas lapas uzdevums šo mērķu īstenošanā, kā arī izvērtēts, kā izcelt uzņēmuma vai produkta stiprās puses, kuras klienti meklē visvairāk. Šī ir tikai aisberga redzamā daļa, kas šādā gadījuma tiek apspriesta. Bet skaidrs ir viens, ka šablons šādai situācijai neder, jo gatavie risinājumi ar lielām grūtībām spēs aptvert visas klienta vajadzības.

Situācija Nr.3: Ar mājas lapas starpniecību plānojam pelnīt
Ja uzņēmumam ir aktuāla mājas lapa, kas satur tādu funkcionalitāti kā e-komercija, pieteikšanās formas ar iespēju uzkrāt un apstrādāt informāciju, specifiskas banneru vietas un citi radoši risinājumi, tad gatavs šablons nebūs īstais risinājums. Situācija Nr.3 ir, iespējams, visplašākā sarunu tēma, kurā savu vietu atradīs tādu uzņēmumu mājas lapas, kuras ir daļa no biznesa, proti, ienākumu gūšanas vieta. Šāda veida mājas lapām jābūt inividuāli plānotām un dizainētām tā, lai rezultāts ir saskaņā ne vien ar zīmola vērtībām un vizuālajām vadlīnijām, bet arī pozitīvi ietekmē uzņēmuma naudas plūsmu.

Mājas lapa ir uzņēmuma digitālā identitāte
Individuāli izstrādāts mājas lapas dizains un funkcionalitāte dod iespēju brīvi plānot saturu un nekavējoties īstenot uzņēmuma biznesa plānus. Savukārt šabloni būs labākie “palīgi” uzņēmumiem, kuri lūko pēc ātra rezultāta nokļūšanai internetā. BRIGHT ilustrācijā apkopoja būtiskākās priekšrocības no šablona veidotai un oriģinālai mājas lapai, kas var kalpot par palīgu stratēģiska lēmuma pieņemšanā par jaunas interneta vietnes izstrādi.

Šī bloga lasītājs noteikti jau zina, ka mājas lapa ir uzņēmuma digitālā identitāte. To ir jāspēj ne tikai solīdi izveidot, bet arī ilgstoši noturēt līmenī, lai pašiem un ciemiņiem ir prieks. BRIGHT novēl tādu mājas lapu ikvienam uzņēmumam, blogerim un entuziastam!

Citi raksti
TOP 10 vārdi un to nozīme digitālajā mārketingā – skaidrojošās vārdnīcas 1. daļa
Saturs, kas izklāsta zīmola stāstu
Izvēlies gudri savas mājas lapas domēna vārdu!
Kāpēc mēs labprāt klausāmies melos jeb story-telling spēks
Atpakaļ
Patīk mūsu darbi? Būsim priecīgi palīdzēt!
Sazinies ar mums